Promenad med mamma + fotografering + historia

Mont Blanc, i mitten
Berget bakom där jag bor (den här bergkedjan va gränsen mellan nazi o Frankrike, några nazi bodde staden bredvid där jag bor):
Mamma o jag
Mamma.. Där berget sluttar (över mammas huvud) så finns det typ ett försvarsslott som andvändes för WWI o WWII:
Vesancy (där jag bor!!)
Tog en bild om Geneve men det är för långt bort o man ser inget.. Men kunde va bra att ha samma kamera som Martin Holm.. Börjar önska mig en sån, tänk dessa bilder men med bättre färg, och från toppen av berget, lr på Torpa, Bath, Pramousquier, när vi tar ut båten, Gränna, Skåne (ändå om jag är där minst..), så kan jag lära mig att ta bättre bilder! nice... Men iPhoto på mac is the sh**... man laddar upp bilderna, den lägger upp den i "events", man skriver vart det va så ställer den en kartnål på en googleearth karta (görs åtomatiskt med iphones), den känner igen ansikte, taggar dem, så finns det en knapp för skicka allt (med taggarna) till facebook.
Snacka om båt, jag kommer nog ta båtkörkortet under sommarn, either här men då måste jag köra i en timme en gång i veckan för typ 6-7 veckor lr nånstans nära pramousquier men då blir det intensiv kurs varje dag för hela veckan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0