Torpa

Igår fick jag tvinga Pehr att städa sitt kontor! "men idag skulle vi ju såga grenar!" "ee.. städa kontoret" "jaha.." saken är att sen han flyttade till stora huset typ 3-4 år sen så har han alldrig städat kontoret o man kan knappt gå i den! det finns en liten väg mellan pärmarna men det är allt, restern är en hög av pärmar överallt! så tog en låda så gick vi genom en bra del papper, några från 2006, hop! allt i lådan, det blev maaaaaassa plats ledigt! så flyttade jag på massa saker så blev det ännu mer plats, nu kan vi alltså se skrivbordet... sen skulle vi ta pärmar ner till källarn, fast det blir nog imon.. Men det är nästan familje challeng att få Pehr städa sitt kontor!

Så vi kom ner med några av hans grejer som skulle ner till källarn, han hittar nåt, "nemen oj! det skulle jag ha!", sätter det på en frysbox o kollar genom det.. o helt plötsligt "snif.. snif... me? va i..." kollar runt frysboxan "mevafaaaaaan!!!" öppnar frysboxan o bååååoooowww... en fin doft av gammal kött o fisk som dyker upp, Gustaf hade glömt sätta på den några veckor sen, så istället att städa kontoret höll vi på att städa frysen istället. Svårt att hålla magen från att spy när man doftar det asså.. jag höll i en påse när Pehr öppnade paketerna kött o fisk, det såg bara förfärligt ut.. sen tog vi det till toyotan som en bodybag (en bild skulle va perfekt här men hittade inte den! den med skrivit "friends" så ser man två pin människor som lyfter en soffa, o "best friends" två pin gubbar som lyfter på en kropp haha.. aja min humor) så slängde vi köttet med de slaktade hjortarna.. fräsht..

Kusinen kom med, med hennes kära pojkvän, han såg verkligen ut som en liten pervo som andvänder henne bara o som har inget för sig i livet! hon gick ner till källarn o drog igen, typ 2 minuter sen åkte hon, Pehr sa "aa men kom hem vid 7 då" "aja", yeah right, han ringde vid halv 8 så sa hon "me jag trodde det va 9!", hon kom inte ens, hörde Pehr ringa henne ieftermiddag, han lämnade medelande på hennes mobil för säga att han ville hon skulle höra ifrån sig. Det är jätte ledsamt att se honom så! igår kväll hade han lagat maten o han va helt för sig därför Gustaf (som va på en annan gård, såg inte tiden gå) o katarina kom inte, han verkade sur men i rösten verkade det som han va ledsen o stressad. Han blev en mycket lugnare när Gustaf svarade på telefonen! Jag vill verkligen hjälpa till o göra så att katarina stannar mer här istället för den killen men vad ska jag säga liksom? o vad skulle hon göra här ändå, hon är totalt värdelös.

Igår kväll kollade Gustaf o jag på "i know what you did last summer", den började ok, tills helt plötsligt stannade filmen! aaaooo det va inte grattis tiderna längre, o vi betalar inte för de kanalerna, så vi fick inte veta slutet :(

Skulle göra en runda med fyrhjulingen i hagarna med, ooo yeah.. så kul! går så snabbt med! meeeemeeeeeemeeee...

Så kom Anita, en guide till Stenhuset, hjälpte henne med några saker i Stenhuset, hon är svärmor till han jag brukar se på banken! det är ju coolt.. han skickade mejl föresten som sa han hade mitt nya kort, kan nog se Lena med, hehe... hon va ju söt! Äsh hon kommer nog inte va där ändå.. Måste raka mig med.. har en himla stubb nu, snart blir det skäg! det blir svårt att raka sen...

det finns en sån ställ för träna magen med, så andvände den en bit, så skulle jag sträcka magen (aa det görs inte oftas, men det ska man göra egentligen) o wow, min rygg knäckte o massa saker, så när jag stälde mig upp så hade jag en sån... skön ont i ryggen! o det kändes så bra! nu ska knäcks det inte när jag ska träna magen igen! yeeeeey!

Föresten, man måste kolla ORDENTLIGT på paketet när man lagar microwave mat, kollade bara på tiden, 8-9 minuter, ok, ställer in det, så tar jag maten efter, ser konstigt ut, kollar på paketet: 750W, kollar microvågsungnen (det är så det heter!): 1000W... faaaan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0